Dartke

2019.04.01.-2019.04.30.

EFOP-5.2.4-17-2017-00004 azonosítószámú, „Segítünk a tanulásban! – Adaptáció a korai iskola-elhagyás csökkentése és a hátrányos helyzetű tanulók felzárkóztatása innovatív, digitálisan támogatott módszertan alkalmazásával” című projekt havi projektmenedzsment jegyzőkönyve, amely összefoglalja a projektben történt fontosabb eseményeket a tárgy hónapban.


A szakmai csapat és a projektmenedzsment folyamatosan ellátja feladatait. A kapcsolattartás a projektben lévő partnerekkel folyamatos. A megvalósításban közreműködő vállalkozásokkal rendszeres az együttműködés és az eszmecsere. A nyilvánossággal kapcsolatos kötelezettség teljesítése folyamatos.


Több helyszínen megkezdődött a felzárkózást segítő foglalkozásaink, amely keretében általános iskolák és tanodák együttműködésével vezetjük be a Tanlet alkalmazást. A foglalkozások során a fiatalokkal foglalkozó pedagógusok és szakemberek segítséget kapnak a Tanlet applikáció alkalmazásához, tableteket a használathoz és szakmai segítségnyújtást önálló tananyagok és online csoportok létrehozásához. A projekt tevékenység eleme arra irányul, hogy a projekt közvetlenül érinett célcsoportja hatékony gyakorlati segítséget kapjanak az iskolai előmenetelükbe, az esetleges hátrányaik leküzdésében. Ezen felül a párhuzamosan több intézményben elindított program lehetőséget nyújt az innovatív tevékenységünk tapasztalatokon alapuló fejlesztéséhez és tapasztalatcseréhez.


Egyházasharasztin a szakmai egyeztetés témája az iskolaelhagyás volt, amely a kissebségeket érinti leginkább. Olyan társadalmi problémákat vitattak meg mint pl. a gyermekvállalási kedv csökkenése, városba költözés faluról. Oktatási problémák között volt a túlterheltség a tanulásban valamint kisebb létszámú csoportok indítása, ami által egy-egy gyerekre több figyelem tud jutni.


Siklóson pedig kompetenciafejlesztő tréning valósult meg.